Wyspy w grze edukacyjnej Tajemnice Aeropolis ciekawym sposobem na ocenę kompetencji zawodowych

Gra edukacyjna Tajemnice Aeropolis charakteryzuje się nietypowym podejściem do tematyki. Gracz podczas zabawy nie ma świadomości, że każda zagadka to kolejne dane uzupełniające jego raport. Dzięki temu przygoda nie zostaje niczym zaburzona, a na koniec zostaniemy pozytywnie zaskoczeni wykresami.

Zwiedzanie krainy Aeropolis i poznawanie siebie

Tajemnice Aeropolis zostały zaprojektowane tak, żeby gracz mógł odczuć już podczas zabawy, jaki typ umiejętności jest mu najbliższy. W tym celu twórcy stworzyli aż 6 krain, a każda z nich reprezentuje inne sposoby nastawienia do życia czy wykonywane obowiązki.

Spotykane w podróży postacie będą zlecać nam różnorodne zadania - od prostych zagadek logicznych po ćwiczenia związane z rytmem czy kreatywnością.

Nastawienie mieszkańców każdej z wysp Aeropolis odpowiada kierunkom rozwoju zawodowego i symbolizuje konkretne cechy, jakimi charakteryzują się osoby podejmujące przewodnie obowiązki. Jeśli szczególnie upodobaliśmy sobie jedną z latających wysp, to możemy się po części spodziewać, jaki wynik zobaczymy w raporcie. Na szczęście nie zawsze jest to takie proste.

Charakterystyka wysp w grze edukacyjnej Tajemnice Aeropolis

Jak już było wcześniej wspomniane, Tajemnice Aeropolis są przygodą opartą na zwiedzaniu latających wysp. Każda z nich symbolizuje konkretne cechy, związane z talentami potrzebnymi do odniesienia sukcesu w jednej z grup zawodowych. Oto charakterystyka wysp:

  • Navigaria - pierwsza z latających wysp, jaką mamy okazję odwiedzać. Jej mieszkańcy zajmują się uprawą roli, mechaniką, sprawami technicznymi oraz elektroniką. Najbardziej upodobali sobie prace manualne i to z nich czerpią największą przyjemność. Jeśli tutaj czuliśmy się najlepiej, to z pewnością nasze zainteresowania są zbliżone do mieszkańców Navigarii. Przykładowe zawody, w jakich powinniśmy się sprawdzić to: inżynier, rolnik lub stolarz;
  • Katharsiss - wyspa symbolizująca zawody związane z umiejętnościami artystycznymi. Jej mieszkańcy to osoby niezmiernie wrażliwe i kreatywne, a wolny czas spędzają we własnym gronie. Jednak artysta to nie tylko piosenkarz czy malarz. Do zawodów artystycznych należą też pisarz, grafik, kompozytor, a także scenarzysta. Podobała nam się wyspa Katharsiss? W takim razie weźmy pod uwagę właśnie taką ścieżkę zawodową;
  • Systematrix - wyspa opanowana przez cyfry i sztywne reguły. Panuje w niej porządek, a mieszkańcy kochają królową nauk ścisłych - matematykę. Osoby postrzegające tę wyspę jako najlepszą, prawdopodobnie świetnie poczują się w biurze rachunkowym lub urzędzie;
  • Empiria - kolejna wyspa mająca ułatwić wybór naszej drogi zawodowej. Zamieszkują ją naukowcy i wielbiciele eksperymentów. Osoby wskazujące Empirię jako ulubioną, prawdopodobnie lubią też nauki przyrodnicze oraz cenią niezależność. Zobaczmy, czy zawody biologa, fizyka lub lekarza nie są nam bliskie;
  • Bissnesium - ta wyspa zamieszkana jest przez osoby niezwykle pewne siebie, o ogromnej charyzmie, ambicji oraz o pozytywnym nastawieniu do życia. W tym świecie wszyscy pragną być w centrum uwagi i wykazują zdolności przywódcze, Jak łatwo się domyślić, idealna kariera dla sympatyków Bissnesium to prawnik, polityk, przedsiębiorca, a także inne pokrewne zawody.
  • Empatia - po wyspie o takiej nazwie możemy się domyślać, że jej mieszkańcy będą wyjątkowo zaangażowani w życie publiczne i pomaganie innym. Osoby o dobrym sercu z pewnością poczują się tutaj jak w domu. Proponowane ścieżki zawodowe dla fanów Empatii to pielęgniarka, nauczyciel, a także pracownik społeczny.

Po ukończeniu wszystkich mini gier w Tajemnice Aeropolis będziemy mogli się przekonać, czy potwierdził się nasz spodziewany wynik. Pamiętajmy jednak, że nikt nie posiada tylko jednego zestawu cech, a na sukces zawodowy może nałożyć się ich o wiele większa liczba. Niektóre zawody mogą wymagać nie tylko samej kreatywności charakteryzującej artystów, ale też sprawnego liczenia i zacięcia matematycznego.